Czy klasyczne listy mogą wciąż zaskakiwać i inspirować do działania? Tak, o ile zostaną odpowiednio zaprojektowane. Przedstawiamy „attached mail”.

Czy klasyczne listy mogą wciąż zaskakiwać i inspirować do działania? Tak, o ile zostaną odpowiednio zaprojektowane. Przedstawiamy „
Czy klasyczne listy mogą wciąż zaskakiwać i inspirować do działania? Tak, o ile zostaną odpowiednio zaprojektowane. Przedstawiamy „attached mail”, nasz flagowy produkt oparty na transparentnej przyldze kurierskiej Green Packs, umieszczanej na zewnętrznej stronie koperty C5.
Czym jest „attached mail”?
„Attached mail” to technika direct mailingu, w której na zewnątrz koperty, w doklejonej przyldze kurierskiej (Green Packs), umieszczony jest dodatkowy insert. Możemy więc go określić jako załącznik. Dlaczego na zewnątrz? Jest to coś, co odbiorca zauważy i co przyciągnie jego uwagę jeszcze zanim otworzy kopertę.
Co może stanowić „attached mail?
W transparentnej przyldze kurierskiej możemy umieścić praktycznie wszystko, co tylko w niej zmieścimy. Może to być gadżet reklamowy, rachunek lub dodatkowa informacja o ofercie-wszystko w zależności od naszego pomysłu. Planując „attached mail” pamiętajmy tylko o ostatecznej wadze przesyłki, w której chcemy się zmieścić.
Oto kilka przykładów:
- karta lojalnościowa lub rabatowa,
- kartka pocztowa,
- kupon zniżkowy lub voucher, zachęcający do odwiedzenia sklepu stacjonarnego lub online,
- próbka produktu, np. saszetka z kosmetykiem, herbatą, detergentem itp.,
- drobny gadżet, np. magnes reklamowy, zakładka do książki itp.,
- zdrapka,
- dokument, np. rachunek,
- ulotka z informacją o ofercie,
- wizytówka itd.
„Attached mail” – dlaczego to działa?
Zachodnie badania jednoznacznie pokazują, że transparentne przesyłki są chętniej otwierane niż nietransparentne. Odbiorca, widząc ciekawy materiał reklamowy (np. kartę członkowską, zaproszenie czy voucher), natychmiast angażuje się w interakcję – wyciąga insert, a potem naturalnie sięga po więcej, otwierając całą przesyłkę i docierając do treści ukrytych wewnątrz.
„Attached mail łączy w sobie siłę wizualnej ekspozycji z klasyczną siłą direct mailingu – i właśnie dlatego planujemy uczynić z niego nasz produkt numer jeden” – mówi Marcin Góral, dyrektor marketingu w EDC Expert.
Dodatkowy element powoduje, że przesyłka od razu przyciąga wzrok i wyróżnia się wśród innych przesyłek. Transparentna przylga sprawia, że wsad jest od razu widoczny. Co więcej, drobny gadżet budzi regułę wzajemności. Odbiorca chętniej skorzysta z naszych usług, gdy otrzyma od nas coś za darmo. Fizyczne oderwanie dodatkowego elementu, sprawdzenie jego zawartości czy dotknięcie próbki-to wszystko zwiększa czas kontaktu z marką i prowadzi do większego zaangażowania użytkownika.
Dobrze zaprojektowany „attached mail” sprawia wrażenie „paczki premium”. Taka przesyłka to większa wiarygodność nadawcy, wartość dodana, a tym samym większa szansa na oczekiwaną reakcję odbiorcy.
Dlaczego Green Packs?
Przygotowują direct mailing z wykorzystaniem „attached mail” rekomendujemy użycia Green Packs. To naklejana kieszonka wykonana z pergaminu, która w głównym zamyśle jest tradycyjną przylgą kurierską. Green Packs jest produktem ekologicznym, a więc dodatkowo będzie podkreślał wartości proekologiczne marki. W tym wypadku proponujemy wykorzystanie naszej przylgi jako kieszonki umieszczonej na zewnątrz koperty, która pomieści i wyeksponuje dodatkowe elementy.
Pamiętajmy, że w dzisiejszych czasach ekologia też sprzedaje. Direct mailing z dołączonym Green Packs będzie w całości oparty jest na recyklingowych materiałach: papierowy list i koperta + pergaminowa przylga. Kluczowym elementem komunikacji może być także możliwość przejścia z korespondencji papierowej na elektroniczną. To będzie jeszcze bardziej eko!
Podsumowanie-dlaczego warto to zrobić?
„Attached mail” to sprawdzony sposób na wyróżnienie przesyłki reklamowej i zwiększenie skuteczności kampanii direct mailingowej. Dzięki prostym zabiegom Twoja marka może być zapamiętana na dłużej.
Warto go rozważyć szczególnie w przypadku gdy, nasza firma już wysyła przesyłki transakcyjne do klientów (faktury, bilingi). Taką okazję warto w pełni wykorzystać, zwłaszcza że i tak już raz płacimy za nadanie. Dołączenie dodatkowe elementu nie zwiększy kosztów przesyłki, a będzie miało dodatkowy wymiar marketingowy.
Jeśli całość połączymy z nowoczesnymi narzędziami pakowania i konfekcjonowania przesyłek, nasza wiadomość ma większą szansę na dotarcie i otwarcie. Jeśli chcesz, by Twój mailing nie tylko dotarł, ale przede wszystkim został zauważony i zadziałał, czas przejść na „attached mail” i uatrakcyjnić swoją wysyłkę.