marketing d 02 04W dobie Internetu, gdzie zewsząd bombardowani jesteśmy różnymi informacjami, mniej lub bardziej perswazyjnymi przekazami, coraz trudniej zwrócić naszą uwagę, a tym bardziej zjednać sobie nasze zaufanie. Nie oznacza to wcale, że nie ma sposobów na zdobycie nowych konsumentów. Jednym z nich jest druk personalizowany. Pozwala on dotrzeć jednocześnie do dużego grona klientów, a zarazem do każdego z nich indywidualnie.

Personalizacja dokumentów a skuteczność działań marketingowych

W branży marketingowej dominuje przekonanie, że przekaz uniwersalny, skierowany do wszystkich, ostatecznie nie trafi do nikogo. Twoi klienci mają różne potrzeby i oczekiwania. Dla każdego z nich ważne mogą być inne wartości. Warto zrobić coś, by komunikacja z poszczególnymi grupami stała się efektywniejsza, np. sięgając po druk personalizowany.

Personalizacja komunikatów, w tym personalizacja treści dokumentów, pomaga budować relacje z klientami. Jak dowodzą badania, jest skutecznym narzędziem wywierania wpływu. Aż 85% specjalistów od marketingu twierdzi, że zindywidualizowane podejście jest tym, czego klienci oczekują. W swojej komunikacji z nimi nie zapomnij więc o modyfikacji treści przekazu.

Personalizacja dokumentu – dlaczego warto skorzystać?

Wielu przedsiębiorców błędnie zakłada, że by pozyskać klientów wystarczy podkreślać zalety produktu i wskazywać konkretne korzyści z jego użytkowania. Tymczasem, trzeba pójść o krok dalej – wystosować komunikat, który będzie budził emocje. Zmagający się z szumem informacyjnym klient zaczął odrzucać treści, które go osobiście nie dotyczą.

To właśnie te spostrzeżenia pozwoliły odkryć prawdziwy potencjał druku personalizowanego. Należy zaznaczyć, że obecnie dysponujemy znacznie szerszym zapleczem, aniżeli tylko stosowaniem w ofertach handlowym imiennych zwrotów do ich adresatów. Coraz częściej personalizacja dokumentu to sposób na pokazanie znajomości potrzeb klienta.

Druk personalizowany a budowanie poczucia wyjątkowości

Każdy psycholog potwierdzi tezę, że ludzie uwielbiają, gdy się do nich mówi po imieniu. Tak niewiele potrzeba, by zwrócić na siebie czyjąś uwagę, a także podkreślić wyjątkowość rozmówcy (klienta). Wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumenta, poprzez odniesienie się do jego specyficznych potrzeb, to kolejny krok w kierunku budowania relacji.

Personalizacja dokumentu może wytworzyć w odbiorach silne przekonanie, że są dla nas na tyle ważni, że postanowiliśmy – w oparciu o ich potrzeby – przygotować specjalną ofertę handlową. Poczucie, że ktoś uwzględnia nasze oczekiwania przy planowaniu swoich działań, sprawia, że znacznie lepiej odbieramy daną markę.

Poznaj, a potem dostosuj działania – czyli jak działa personalizacja

Sama znajomość imienia klienta nie przyniesie Ci sukcesu, jakiego byś oczekiwał. Personalizacja wymaga nieco większego wysiłku. Na szczęście, dzięki osiągnięciom technologicznym, dużo łatwiej jest zbierać, a także analizować informacje o konsumentach, a co ważne, także o ich zwyczajach związanych np. zakupami.

Druk personalizowany niejednej firmie przyniósł już wymierne korzyści. Jakie? Zwiększenie świadomości marki, a tym samym zaufania do niej. Przełożył się na znaczny wzrost zainteresowania ofertą. Skuteczność personalizowanych dokumentów poznały już firmy w Polsce i na świecie. Najwyższy czas na Ciebie.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Druk personalizowany daje wiele możliwości. Dziś to klienci – poprzez swoje zachowania, język i zwyczaje – pokazują, czego oczekują. Sposobów na zindywidualizowanie przekazu  jest wiele. Dysponując danymi na temat grupy docelowej, możesz pokusić się o personalizowane dokumenty. Powierz nam to zadanie.

Miesięcznie personalizujemy kilka milionów dokumentów. Jest to możliwe dzięki nowoczesnemu parkowi maszyn, zaawansowanej infrastrukturze IT, znajomości procesów marketingowych i specjalistycznej wiedzy naszych pracowników. To jednak nie wszystko. Korzystając z naszych usług, możesz liczyć na profesjonalną obsługę, która zapewni sprawną personalizację i druk z zachowaniem standardów ISO w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Druk personalizowany obejmuje m. in. wydruki kolorowe i czarno-białe, dokumenty jednostronne i dwustronne, a także etykiety, zdrapki i kupony. A Ty, czego potrzebujesz? Wypełnij brief lub skontaktuj się z nami info@edc.expert.