narzedzia marketingu bezpośredniegoBy wypromować produkt lub usługę firmy potrzeba spójnej strategii marketingowej. W jej realizacji przydatne okazują się narzędzia marketingowe, czyli rozwiązania mające na celu wsparcie i uproszczenie podejmowanych działań. W zależności od obszaru działania, zastosowanie znajdują różne narzędzia marketingowe.

Narzędzia te mają pomóc w pozyskaniu nowych klientów, wesprzeć sprzedaż produktów i usług oraz ułatwić obsługę klienta. Pomagają także w budowaniu świadomości marki. Szeroka gama dostępnych narzędzi marketingowych pozwala dobrać te najbardziej przydatne, a tym samym skuteczne. Po jakie narzędzia marketingu sięgają eksperci?

Eksperci stawiają na marketing bezpośredni

Żadne, nawet najbardziej nowoczesne narzędzia marketingowe, nie są w stanie przynieść wymiernych korzyści, jeśli nie używa się ich we właściwy sposób. To dlatego tak ważne jest, by kwestie te powierzyć specjalistom, którzy są w stanie monitorować kampanię i optymalizować podejmowane w jej ramach działania. EDC Expert skupia się na marketingu bezpośrednim – nastawionym na rezultat, zorientowanym na potrzeby klientów. Skuteczność kampanii zapewnia używanie właściwych narzędzi marketingowych, za sprawą których można dotrzeć do klientów i prowadzić z nimi spersonalizowaną komunikację. Jakie to narzędzia? O tym za chwilę.

Direct mail jako podstawowe narzędzie marketingu bezpośredniego

Najskuteczniejszym narzędziem marketingu bezpośredniego jest direct mail. Indywidualnie zaprojektowane przekazy, wykorzystujące spersonalizowaną treść i grafikę wraz z  interaktywnymi elementami tj.: kupony, zdrapki, kody z uwagi na swoją wysoką mierzalność, pozwalają na optymalizację kolejnych kampanii, a tym samym testowanie różnych rozwiązań i wybór tego najbardziej opłacalnego.

Personalizacja jest sposobem na dotarcie do klientów żywo zainteresowanych daną ofertą, a także na skuteczniejsze budowanie relacji z Twoją firmą. Direct mail daje możliwość zaangażowania wszystkich zmysłów odbiorcy komunikatu. Jest jednym z najbardziej wszechstronnych, a zarazem trudnych do zignorowania form dotarcia do konsumenta.

Narzędzia marketingowe – przykłady

Kampanie direct mail to nie jedyne, skuteczne formy dotarcia do klientów. Duże znaczenie dla efektywności działań marketingowych, mają także indywidualne strony produktu (landing page), mające skłonić użytkownika do konkretnego działania (pobrania materiału, zakupu itp.) zwłaszcza, gdy są personalizowane i trafiają z przekazem do oczekiwań konkretnego odbiorcy. EDC Expert tworzy też spersonalizowane strony internetowe.

Personalizacja zajmuje szczególne miejsce przy tworzeniu materiałów video i animacji. Poznanie imienia, zainteresowań i przyzwyczajeń konsumenta, użycie ich w kampanii jest kluczem do przyciągnięcia jego uwagi (przy zastosowaniu odpowiedniej, dostosowanej do jego indywidualnych preferencji oferty).

Spór o narzędzia marketingu internetowego

Podczas, gdy niektórzy szukają coraz to nowych narzędzi do tego, by zaistnieć w przestrzeni Internetu, inni sięgają po mailing. E-mail marketing jest – wbrew twierdzeniom niektórych – skuteczną formą nawiązania relacji z konsumentem. Personalizowane maile mają zdecydowanie większy odzew niż te z bezosobowymi komunikatami.

Przy pozycjonowaniu stron niebagatelną rolę odgrywają z kolei narzędzia content marketingu. Atrakcyjne treści wpływają na poprawę ruchu na stronie, co z kolei przekłada się na rozpoznawalność marki, a tym samym zwiększenie sprzedaży. Popularność narzędzi marketingu internetowego nie zmienia faktu, że skuteczne pozostają też SMS-y.

A gdyby tak połączyć narzędzia marketingu z innymi?

Eksperci wiedzą, że największą skuteczność akcji marketingowych osiąga się, stosując wielokanałowość. Kampanie omnichannel, bo o nich mowa, polegają na korzystaniu z różnych, zintegrowanych ze sobą kanałów umożliwiających kontakt z klientem. Multikanałowe kampanie są domeną EDC Expert – eksperta w dziedzinie marketingu bezpośredniego.

Dobór odpowiednich narzędzi pozwala na nawiązanie interakcji z konsumentami, przedstawienie zalet oferowanego produktu lub usługi oraz dalszą, skuteczną ich promocję. Zastosowanie omnichannel jest wyrazem najpełniejszego zrozumienia potrzeb klientów, a jego istota tkwi w zapewnieniu spójnych doświadczeń zakupowych.