9Personalizacja to hasło, które znajduje się prawie na każdej liście trendów marketingowych w ostatnich latach. Stąd pracownicy działów marketingowych wiedzą, że wykorzystanie pURLi w różnego rodzaju kampaniach to świetny pomysł – jednak nie zawsze wiedzą jak robić to efektywnie.

pURL to unikalny, personalizowany adresy strony internetowej(URL), kierujący odbiorcę na personalizowy landing page gdzie znajdują się dedykowane dla niego treści. PURL może być podstawą kampanii, która wykorzystuje również emailing, kanały mobile czy direct mail. Content takiej strony stanowi z reguły więcej informacji o produkcie, ofertę oraz formularz z mocnym CTA.

Za każdym razem gdy klient zaloguje się na personalizowanej stronie internetowej, marketerzy mogą w łatwy sposób mierzyć wyniki kampanii, a przede wszystkim analizować ruch na stronie. pURLe zwłaszcza w kampanii multikanałowej mogą pomóc w łączeniu kanałów offline i online w jedno skuteczne rozwiązanie.

Dlaczego warto korzystać z personalizowanych stron internetowych w kampanii direct mail?

pURL w kampaniac direct mail dostarcza klientowi tego, czego najbardziej potrzebuje – miejsca w sieci dzięki któremu dowie się więcej na temat dedykowanej oferty. To najbardziej efektywny sposób personalizowania usługi, a następnie możliwości śledzenia zachowania klienta. Dzięki umieszczeniu pURLa w przesyłce listowej otwieramy szereg możliwości. Przede wszystkim mamy pewność, że klient przesyłkę otrzymał. Możemy zobaczyć co najbardziej zainteresowało go w przesłanej ofercie oraz na jakim etapie lejka sprzedażowego się znajduje. Dostajemy możliwość bezpośredniego dialogu, który możemy kontynuować po zakończeniu kampanii direct mail – za każdym razem gdy odbiorca loguje się na pURL czy wypełni formularz, otrzymujemy mailowe powiadomienie. Dzięki temu informacje na temat odbiorcy dają nam możliwość jeszcze głębszej personalizacji przy okazji następnej wysyłki.

Jak tworzyć pURLe w kampanii direct mail?

1. Zadbaj o content, który przykuwa uwagę
Elementem podstawowym każdej przesyłki direct mail jest content. Bez znaczenia czy tworzy go osoba z firmy czy zewnętrzny copywriter, zawsze powinien być kreatywny, pochłaniający oraz dostarczający potrzebne informacje dla grupy docelowej. Ważne by pURL stanowił wiodący element, który przykuwa uwagę a treść przesyłki mocno zachęcała do odwiedzenia strony www.

2. Wygeneruj pURLe
Odpowiednia nazwa domeny to podstawa – musi być intrygująca, budzić zainteresowanie i skłaniać odbiorcę do wejścia na stronę. Zdecydowanie warto wykorzystać dane, które już posiadasz – większość odbiorców widząc swoje imię oraz nazwisko chętniej sprawdzi co kryje się pod podanym linkiem. Jednocześnie ujednolicony adres strony typu https://nazwa.kampanii.pl/jan.wzorcowy pozwoli na prostą segmentację odbiorców. Warto jednak pamiętać o umiarze – odbiorcy mają świadomość, że dane na ich temat są zbierane, jednak nie trzeba w każdej przesyłce przypominać im o każdych zakupach itd.

3. Spersonalizuj listę mailingową!
Pamiętaj by lista do której będzie kierowana wysyłka zawierała jak najwięcej danych. Zbieraj dane i wykorzystaj je tak by przekaz był zindywidualizowany tak bardzo jak to tylko możliwe. Dane takie jak ostatni zakup, wizyta w sklepie online czy wrzucenie produktów do koszyka – umożliwiają dostosowanie przekazu do każdego klienta, tym samym szczegółowo personalizując pURLa.

4. Zadbaj o szablon pURLa
Tak jak ważny jest układ przesyłki direct mail, tak samo należy zadbać o przejrzysty template pURLa. Układ strony powinien być prosty i skupiać się na głównym przekazie kampanii. Przyjazny użytkownikowi layout pozwala łatwo skorzystać z przesłanej oferty czy wypełnić formularz. Dodatkowo spójne elementy graficzne pozwalają lepiej zapamiętać przekaz kampanii. Ważne by przetestować funkcjonalność strony oraz adresów – czy dobrze wyświetlają się w każdej przeglądarce, na mobile.

5. Ślij i śledź
Projekt przesyłki direct mail zaakceptowany? Template pURLa oraz ich adresy gotowe? W takim razie czas na wysyłkę! Monitorowanie każdego wejścia na stronę to niezbędny element kampanii. Dzięki temu otrzymasz niezwykle istotne informacje – kiedy po otrzymaniu przesyłki odbiorca wszedł na stronę, czy skorzystał z oferty, wypełnił formularz. Są to dane, które pomogą w personalizowaniu kolejnej kampanii oraz zebraniu kompleksowych danych powodzenia działań marketingowych czy sprzedażowych.

6. Follow – up!
Gdy kampania dobiegnie końca, wykorzystaj zebrane dane. Raporty i analizy pozwolą ocenić czy została dobrze zrealizowana. Warto porównać jej wyniki z poprzednimi realizacjami. Takie statystyki będą cenną wskazówką jak ulepszyć, budować kampanię w przyszłości. Wykorzystaj dane do follow-up’u. Dzięki zebranym informacjom możesz skontaktować się z leadem w bardziej spersonalizowany sposób i wykorzystać tę szansę do rozmowy, maila czy spotkania.

Content is the king but distribution is the queen – pamiętając o tej zasadzie w dobie digitalizacji działań marketingowych. Wykorzystuj wszystkie możliwe formy wsparcia kampanii direct mail. pURLe umożliwiają zbieranie danych, które mogą wzmocnić Twoje kampanie oraz zwiększyć ich response rate. Dzięki interaktywnej przesyłce, przekaz w niej zawarty może być lepiej zapamiętany oraz zbudować pozytywną relację z marką. Możliwość śledzenia działań online oraz potencjalny follow up otwiera wiele możliwości do kontaktu z klientem, w maksymalnie spersonalizowany sposób.